Ter land, ter zee en in de lucht

18 april 2015 - Grand Canyon, Verenigde Staten

Gisteravond vroeg de host aan ons hoe laat we wilden ontbijten. Zelf zou ze weg zijn naar yoga, maar haar man zou met plezier van alles voor ons maken. Hij bleek de volgende ochtend net zo vriendelijk en open als zijn vrouw.

Na een lekker ontbijt, een leuk kennismakingsgesprek en een paar goede tips gaan we op weg naar de Grand Canyon. We gaan naar het gebied dat nog in handen is van de Indianen (west), omdat daar een glazen brug zou zijn die boven de canyon loopt.

Twee uur later staan we in de rij voor kaartjes. We worden overdonderd door de entreeprijs van maar liefst 80 (!) dollar per persoon. Dit weekend is toegang tot de Amerikaanse kant van het park gratis, maar dat is nog 3 tot 4 uur rijden (de andere kant op), dus we gaan even kort in beraad.

Er blijkt een aanbieding te zijn voor een speciale jubileum tour, die iets duurder is, maar meer waar geeft voor ons geld. 15 minuten later worden we opgehaald door een helikopter en vliegen we over en tussen de stijle rotswanden van de canyon. Op de bodem wacht een bootje op ons waarmee we over de Colorado river varen. Dit is wel een prachtige manier om het geheel te bekijken. We gaan nog een stukje met de bus en stappen uit op een mooi punt om foto's te maken. Van een afstand zien we dat de Skywalk vrij weinig voorsteld. We zijn blij dat we voor deze tour hebben gekozen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nelly en Dirk:
    19 april 2015
    Wauw, in een heli en ook over de rivier in een boot - dat lijkt me een geweldige ervaring!!
  2. Nelly en Dirk:
    19 april 2015
    Ja als ik dat geweten had was ik mee gegaan dit is wel de vakantie van de eeuw aldus André hoeveel mooier kan het nog worden. Pa.