Silicon Valley

10 april 2015 - Mountain View, California, Verenigde Staten

Een rustdag. Zoals meerdere malen door beiden ouders geadviseerd. We zijn laat opgestaan en nemen rustig de tijd om ons klaar te maken. Omdat we toch niet helemaal stil kunnen zitten, besluiten we richting Silicon Valley te rijden. Thuishaven van grote namen zoals Microsoft en Stanford University. Als eerste komen we langs het hoofdkantoor van Facebook, op 1 Hacker Way. Daarna rijden we al snel de campus van Google op, met meer dan 10 verschillende gebouwen en diverse recreatiemogelijkheden (tennisbanen, volleybalveld, kapper, fietsen). Helaas blijft het bij een wandeling in de buitenlucht, want voor een tour door het hoofdkantoor heb je een uitnodiging nodig. Twee andere fans zijn daar ook beduusd over.

Naderhand rijden we door naar de campus van Stanford. Ook deze heeft een indrukwekkende grootte, met een eigen winkelcentrum, stadion en enorme studentenhuizen. Ach, verschil moet er wezen.

Op de terugweg rijden we langs een heel erg plat en anders uitziend natuurgebied (dan dat we tot nu toe van Amerika hebben gezien). Het blijkt een natuurreservaat voor vogels en andere diersoorten.

1. Nelly en Dirk:
    11 april 2015
    Zoals ik al dacht alles in Amerika is groot en indrukwekkend jammer dat het vliegen zo lang duurt dat gaat het dus niet worden nou ja andere landen zijn ook leuk dus dat is geen probleem gelukkig hebben we de foto's nog