De heuvels van San Francisco

8 april 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We beginnen de dag goed met een echt Amerikaans ontbijt bij Denny's. Deze keten in de vorm van een diner adverteert al langere tijd met aanlokkelijke "Red, White & Blue Pancakes". Ze zijn nog lekkerder dan dat ze eruit zien. Daarna vertrekken we snel richting San Francisco, want er zijn nog genoeg punten die we nog willen zien. We beginnen bij de zogenaamde "Wave Organ". Dat is een soort kunstwerk aan de baai, die geluiden maakt wanneer de golven er tegenaan slaan. Helaas schijnt dit beter te werken wanneer het vloed is of bij volle maan. We lopen verder richting de ouderwetse Cable Cars, maar worden overweldigd door een enorme rij toeristen. In plaats daarvan besluiten we onze Groupons voor fietsverhuur te innen.

Nog in ons rustige vakantietempo verplaatsen we ons naar de fietsverhuur, waar we worden verwelkomt door (overdreven) energieke medewerkers die alles "awesome" vinden en aan iedereen vragen hoe het met ze gaat, maar bij niemand op het antwoord wachten. Het vinden van een goede fiets gaat net zo opgefokt, even als het bekijken van de verplichte infomercial. Na ongeveer een uur worden we bevrijd uit hun handen en dalen we de eerste heuvel af op onze fietsen. Dat is toch best wel stijl. We stoppen bij het Musée Mecanique, een gave verzameling van hele oude arcade consoles (en dan bedoelen we ook echt oud). Daarna gaan we op zoek naar de Filbert Street Steps, een set trappen die zouden leiden naar een mooi uitkijkpunt over de stad. We raken verdwaald en het blijkt dat we al halverwege de trappen zijn gefietst. Eenmaal bovenaan horen we plaatselijke joggers puffen dat het zwaarder was dan voorgesteld.

Het begint al donkerder te worden en we zijn redelijk uitgeput van de heuvels, dus we gaan op zoek naar een goede lokale eettent. Dat is nog best moeilijk als je in de verkeerde buurt zit. San Francisco is namelijk opgedeeld in verschillende districten, zoals de Russian Hill, Little Italy en uiteraard Chinatown. We vermijden de eettentjes bij Fisherman's Wharf, want dat schreeuwt "toerist trap". Na een tijdje doorfietsen arriveren we bij een gezellig pleintje genaamd "Giradelli Square". Daar nemen we plaats in een sjiek restaurant waar we heerlijk hebben gegeten.

1. Nelly en Dirk:
    10 april 2015
    Klingt goed maar misschien is het nu al tijd voor een fiets met trap ondersteuning jullie zien en beleven wel heel veel tijd voor een rust moment anders zijn jullie. bij terug komst aan vakantie toe.