San Francisco dag 1 en 2

6 april 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Nadat Rick ons maandag opgehaald heeft, heeft hij ons getrakteerd op een pizza bij Round table pizza in San Lorenzo. Daarna zijn we zo moe dat we meteen gaan slapen. De volgende dag worden we op tijd wakker en Rick heeft al ontbijt voor ons klaar staan, heerlijk! Na het ontbijt zijn we eerst een stuk gaan rijden (het is Easter Sunday, veel is gesloten), door de omgeving en nog een stuk door de heuvels, voor een prachtig uitzicht over de baai van San Francisco, en om een kijkje te nemen bij Ricks schietbaan. Niet te vergelijken met schietbanen in Nederland. Deze ligt in de bossen op de berg, et behoorlijk wat schietbanen en de mogelijkheid om kleiduiven te schieten. We zagen mensen schieten met behoorlijk indrukwekkende wapens. Later deze week gaan we daar zelf ook een keer schieten.

Even boodschappen doen voor het avondeten bij een "kleine winkel" volgens Rick, geeft al snel aan dat klein voor ons iets anders is als klein voor Amerikanen: de kleine winkel is zo groot als onze grootste winkels. We gaan even naar de drive in om een burger te halen voor de lunch, en zijn thuis gaan eten. Daarna moet Rick even zijn middagdutje doen, en geeft hij ons de sleutels van zijn bus mee zodat we zelf even de omgeving kunnen bekijken. We besluiten om even richting de Golden Gate Bridge te rijden, op zon 45 minuten van Ricks huis. De rit er naartoe is al prachtig, als je over de bay bridge rijdt zie je de baai en de prachtige skyline al meteen. Bij het rijden door de stad maken we meteen kennis met een van de belangrijkste kenmerken van San Francisco: de heuvels in de stad, zo stijl dat je soms het gevoel hebt dat je in een achtbaan zit. Even later komen we aan bij de oever van de baai, waar we een mooi uitzicht hebben op het water en de brug. Nadat we een foto momentje hebben gehad stappen we weer in de bus, omdat Rick op ons zal wachten met eten. Na een grote steak met wat groenten is het tijd voor bed.

De volgende dag staan we op tijd op met weer een heerlijk ontbijt. Nadat we gedouched zijn geeft Rick aan dat hij een slechte nacht heeft gehad en niet mee zal gaan. Met zn tweeen stappen de dus in de auto richting San Francisco. We parkeren weer bij de baai en gaan te voet de stad in. Eerst langs het museum of modern arts, op weg naar het golden gate park. De weg er naartoe is al heel mooi: we moeten tegen een stijle heuvel op en krijgen een steeds beter uitzicht over de stad. Er staan mooie huisjes en het groen is overal goed verzorgd. Je ziet ook nergens daklozen. Deze stad ligt erg ver verwijderd van wat we in Los Angeles gezien hebben. Ook zie je nergens meer Junkfood ketens. Onderweg komen we eenn zaakje tegen met lekkere salades, daar halen we er een paar van, en wat lekkere koffie. Die kunnen we mooi in het park opeten/drinken.

Eenmaal in het park lijkt het geluid van het verkeer achter te blijven. Mooie bomen, bloemen en planten, we zien meteen al een eekhoorn die in de zon op een boomstronk ligt. Even verder zien we twee kolibri's die elkaar achtervolgen.

Het park is erg groot en we brengen er flink wat tijd door. Even later moeten we alweer terug naar San Lorenzo. Rick heeft vanavond zijn world famous corned beef gemaakt, met kool en gepofte aardappelen. Het was heerlijk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nelly en Dirk:
    7 april 2015
    Alles ziet er geweldig uit kan wel zien dat jullie het erg naar jullie zin hebben ook leuk dat het zo gezellig is met rock mooie foto's ga zo door pa .