Avondbus naar Inglewood

1 april 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg opgestaan, nadat we gisteren op tijd zijn gaan slapen. Op tijd op zoek naar een ontbijt, dat we op advies van onze gastheren en dames gevonden hebben bij earl's. Een goed Amerikaans ontbijt in de zon. Daarna op naar het centrum om daar een indruk te krijgen van de stad. Onderweg in de bus worden we aangesproken door een wat oudere vrouw: of we net getrouwd waren. We moesten nog maar even vijf jaar wachten. O en straks niet die kant op lopen, daar ligt Skid Row. We beloven het.

Eerst maar eens downtown bekijken: het financial district is erg imposant, veel hoge gebouwen. Het is overigens prachtig weer (25 graden bij een blauwe hemel). Onderweg even een "echte" hotdog gehaald, de foto's volgen, maar dat kunnen ze hier heel erg goed. Toen zijn we de bibliotheek van LA gaan bekijken. Een prachtig gebouw in het centrum. Wat trouwens wel opvalt, is het hoge aantal junks en daklozen. Met hordes tegelijk lijken ze voorbij te komen. Ik begin te filmen bij de bibliotheek, en op dat moment krijgen twee junks ruzie. BITCH START WALKING, IMMA KILL YOU! Zijn zon beetje de eerste geluiden van het filmpje. Even later loopt ze met de naald nog in haar hand voorbij.

De bibliotheek is erg mooi, en staat er duidelijk al lang. Met allemaal kleine afdelingen, het lijkt wel een doolhof. Verder naar Union station, lopend, want dan zien we meer van de stad. Ook daar een prachtig gebouw, weer veel daklozen in de omgeving. Na even rondgekeken te hebben, vragen we de weg naar het Griffith observatory, en kopen een ticket voor de metro. Uit de metro nog een stukje met de bus na de metro, en weer een andere bus, voor een mooi uitzicht over de stad, vanuit de oude sterrenwacht op een berg. Ook het Hollywood sign is mooi te zien.

Vanaf deze plek gaan we door naar Hollywood Boulevard (the walk of fame). Wat kunnen we zeggen, precies wat je verwacht: Veel toeristen, alles heeft met film te maken. Daarna even eten! Na het eten vinden we dat het tijd is om de bus naar huis te pakken, we zijn namelijk nogal ver van huis inmiddels. We zijn vertrokken naar de halte venice/inglewood en zien een bus met Inglewood erop voorbij komen, dus we stappen in. De buschauffeuse kijkt ons raar aan als we zeggen venice/inglewood. THEY DONT GO TOGETHER! zegt ze.Inglewood is an area! Maar ga maar zitten, dan zoek ik het even voor je uit. De bus zit vol vreemde types, het komt een beetje Ghetto over. Er zit een man, duidelijk onder invloed, te schreeuwen over hoe hij uit DETROIT MICHIGAN komt en hoe ze daar barbequen in de oven. Een andere man is duidelijk niet zo gecharmeerd van zijn uitleg en zegt iets met Bitchnigger tegen hem. Dan roept de chauffeuse ons naar voren: ze weet inmiddels wat we bedoelen. Je bedoelt de straat Inglewood! Ja dat moet het zijn. Weet je hoe ik er opeens op kom? Vraagt ze. Ik woon daar in de buurt. Toen ik klein was wilde ik naar het strand rolschaatsen, en raakte de weg kwijt. Toen moest mijn vader me ophalen. Dat was dus op Inglewood street. De Inglewood waar zij heen moet blijkt een ghetto te zijn. Vandaar het bonte gezelschap. Ze wijst ons de plek waar we over moeten stappen, en we komen uiteindelijk aan op de bestemming. Zo veel nieuwe indrukken opgedaan dat je het bijna niet kunt onthouden. Nu tijd voor een goede nachtrust!

1. Nelly en Dirk:
    1 april 2015
    Yoo, brother and sister, that was almost 'op het nippertje' in Crime Scene Investigatie..............
    Wat een contrast he: de rijkdom en daarbij de armoede.
  2. Nelly en Dirk:
    1 april 2015
    Zie dat je de datum van jullie fotocamera niet op de juiste datum staat. Misschien handig zodat je later kan terugzien wanneer je waar was
  3. Nelly en Dirk:
    1 april 2015
    That was almost Crime Scene investigatie!!!
    Wat een contrast he: de rijkdom en de armoede.
    Ik heb de foto's bekeken, ziet er leuk uit. Misschien handig op de juiste datum in te voeren, zodat je later kan terug zien wanneer je waar was.
    Liefs, mama/Nelly
  4. Nelly en Dirk:
    3 april 2015
    Lache wah, driemaal reactie (= scheepsrecht)