Los angeles dag 2, pacific Highway, Monterey

4 april 2015 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag staan de delen van los angeles op de agenda die we nog niet hebben gezien: onder andere Beverly hills en Rodeo drive staan op de agenda. We beginnen de dag goed met een ontbijt bij Wendy's en gaan met de bus naar het Los Angeles Museum of arts. Niet vanwege het museum zelf, maar vanwege een kunstwerk dat ervoor staat dat in veel films wordt gebruikt. Daarna zijn we even naar een 99 cent store gegaan, om wat drinken te halen. Daar begon mijn missie om deze vakantie minstens 1 twinky te eten. Helaas hadden ze geen twinkies. Vanaf deze winkel zijn we doorgelopen naar de farmers market, een lokale markt die eigenlijk vooral om eten draait. Hier kwamen we corndogs tegen, ook een stukje Amerikaans erfgoed dus ook dit moesten we proberen. Nog steeds geen twinky. Achter de farmers market ligt een perfect gestyled winkelcentrum (the grove), daar keken we onze ogen uit. Letterlijk elk detail is aan een keuring onderworpen, zo lijkt het. Bij de opstap nar de volgende bus heb  ik twinky's gevonden. Het bleek de oorzaak dat er overgewicht in Amerika bestaat.

Vanaf the grove zijn we over sunset boulevard naar the greyhound mansion gegaan. Dit huis werd ooit door een oliemagnaat kado gedaan aan zijn zoon. Inmiddels is het een openbaar park en kun je er kijken. Er worden ook veel films opgenomen. Het is een asociaal groot huis met een nog asocialer uiterlijk. Vanaf the greyhound mansion hebben we geprobeerd naar the playboy mansion te komen, maar de weg met het OV hier naartoe is zo ingenieus bedacht, dat je er te voet letterlijk niet kunt komen. Zonder auto was dat dus niet mogelijk. We hebben de bus verder gepakt naar UCLA, de universiteitscampus. Ons idee was om de campus "even" te bekijken. We hebben ons nogal verslikt in het formaat van een campus. Het is letterlijk een stad op zich. We hebben een deel kunnen bekijken, erg indrukwekkend.

Vanaf UCLA zijn we naar santa monica gegaan, om daar de pier te bekijken. Een leuke plek waar veel mensen in de avond komen voor onder andere de kermis. Een bezoekje aan de pier was natuurlijk niet compleet zonder een ritje in de achtbaan. Daarna lekker gegeten aan het strand, en terug naar hus om nog even in het bubbelbad in de tuin te springen, en daarna lekker slapen.

De volgende dag zijn we vertrokken uit LA. Na nog een goed ontbijt bij Earl's hebben we de taxi gepakt naar LAX waar onze huurauto klaarstond. Een mooie rode ford mustang cabrio. Even de juiste knoppen vinden en het dak was eraf. We zijn nog over Rodeo drive gereden (PC hooft straat in LA) en daarna naar het strand om te beginnen aan de pacific highway. Dit is een aaneenschakeling van mooie uitzichten, echt een prachtige weg om te rijden. We zijn in Malibu nog even gestopt voor een lunch op de pier daar. Terwijl we zaten te eten zagen we pelikanen het water in duiken en dolfijnen voorbij zwemmen. Daarna verder gereden naar Monterey. Daar ingecheckt en meteen gaan slapen.

De volgende dag vroeg opgestaan om eerst de auto weg te brengen naar de lokale luchthaven, en daarna met de taxi door naar Fishermans wharf voor een walvissen toer. Bij aankomst op de werf zie je meteen meerdere zeeleeuwen op boeien liggen zonnen, otters in het water enz enz. Voor het varen meteen maar even een anti zeeziekte pilletje gekocht en ingenomen, want het zou nog flink gaan deinen werd gewaarschuwd. Dat hebben we ook zeker gevoeld. Uiteindelijk zijn we allebei een beetje zeeziek geweest, maar toen de pilletjes echt begonnen te werken merkte je dat wel. De pillen waren wat zwaarder dan de meeste mensen gewend waren en er lagen verschillende mensen te slapen. Tijdens de tocht 2 bultrug walvissen gezien, meerdere soorten dolfijnen en een groep albatrossen. Heel mooi om in het wild te zien. Bij terugkomst hebben we op de pier wat gegeten, en hebben we te voet nog even het stadje bekeken. We waren nog steeds moe van de pillen en hebben op een mooi stukje strand te midden van zonnende zeehonden en pelikanen even een middag dutje gedaan. We hebben daarna een bus gepakt om even van eindpunt naar eindpunt te rijden om de stad te bekijken (het is een redelijk klein plaatsje). Daar kwamen we een buscheuffeur tegen die alles van ons wilde weten en die ons uiteindelijk twee dagkaarten voor de bus gratis gaf. We kregen nog een hand voor we de bus uit gingen en we moesten ons zeker vermaken in Californië. In de avond lekker gegeten en nog even gekeken op Canary row. Nu snel slapen, morgen gaan we door naar Silicon valley en daarna komt Rick ons ophalen.

1. Nelly en Dirk:
    8 april 2015
    Heel veel dingen te doen en te zien en alles is daar natuulijk veel groter dat was wel te verwachten ook nog foto's van de walvissen genomen het klinkt wel tegen wil als jullie terug zijn graag alles zien en horen pa.